Blogopmaak

Podcast maken

Erik Bootsman • jan. 17, 2022

Maak een Podcast en bereik je doelgroep

Laat BrightTV je podcasts maken!


Veel bedrijven en instellingen denken na over het maken van een podcast.

Om je doelgroep of je klanten te bereiken, meer bekendheid te verwerven of om intern medewerkers te bereiken.


Een plan voor een podcast is leuk, maar hoe doe je dat? Microfoons, kabels, software voor montage.... Extra gedoe binnen je organisatie.


Naast alle mogelijkheden voor Video heeft BrightTV de faciliteiten om podcasts te maken. We hebben hiervoor een mobiele opnameset waarmee we op elke gewenste locatie kunnen opnemen. In interview vorm, een gesprek aan de keukentafel, reportage vorm... Alles is mogelijk. Met jarenlange ervaring als radiomaker bij de publieke omroep denk ik graag met je mee over inhoud en vorm.



Om de mogelijkheden te bespreken neem je contact op met Erik Bootsman van BrightTV.

erik@brighttv.nl

0653945680

  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
Plaats en tijdsonafhankelijk

Het mooie aan een podcast is natuurlijk het feit dat je altijd, waar en wanneer je maar wilt, naar een podcast kan luisteren en deze kunt pauzeren. Dit betekent vaak dat je op weg naar werk bijvoorbeeld de podcast aan kunt zetten en als je weer naar huis of een afspraak gaat de podcast kan hervatten.

Bereik

Een podcast heeft bijna geen limiet op het aantal luisteraars wat je kunt bereiken. Dit omdat natuurlijk iedereen met een internetconnectie kan luisteren naar de podcast. Een podcast kan natuurlijk ook in het Engels, wat betekent dat deze ook over de hele wereld geluisterd kan worden, van Nederland tot Australia. 

Vorm

De manier waarop een podcast gedaan wordt, is natuurlijk helemaal aan de podcaster zelf. Dit betekent ook dat er allerlei vormen ontstaan, van eenvoudige barpraat en gesprekken tot verhalende series in een fictieve of non-fictieve setting. Naast vorm is het ook natuurlijk zo dat een podcast ongecensureerd is, de podcast is helemaal in-control van zijn/haar eigen content en wat deze bevat. Nieuwe alinea

Voor­de­len voor je organisatie of bedrijf:


Het maken van een podcast voor je (startende) onderneming heeft een aantal voordelen:

  • Je komt over als een expert
    Door te praten over onderwerpen waar jij met je bedrijf gespecialiseerd in bent, kom je over als een expert. Luisteraars die in de toekomst iemand met jouw expertise nodig hebben, komen zo sneller bij jou uit. Je bouwt een vertrouwensband op met je luisteraars, zij krijgen meer merkbewustzijn.
  • Meer waardevolle connecties
    Veel mensen vinden het hartstikke leuk om een keer te gast te zijn in een podcast. Is er iemand die je graag nog eens zou ontmoeten? Nodig die persoon dan uit voor een interview!
  • Potentiële klanten komen je podcast tegen
    Het handige aan podcasts is dat ze heel makkelijk gedeeld kunnen worden, bijvoorbeeld op 
    social media. Zo komen ze ook terecht bij mensen die jouw bedrijf nog niet kennen
  • Je bestaande klanten blijven in contact
    Een podcast voor je bedrijf is niet alleen handig om nieuwe klanten te bemachtigen, maar ook om de banden met je bestaande klanten aan te halen. Deel je podcast bijvoorbeeld
     in je nieuwsbrief.


door Erik Bootsman 20 dec., 2021
Deze maand heb ik, samen met mijn collega Petra de Beij van Mediamol, een e-learning project gemaakt. We waren gevraagd door een bedrijf dat coatings en cleaners maakt voor de bouw. Unieke producten die bescherming bieden aan materialen waardoor ze langer meegaan en minder onderhoud nodig hebben. En nog duurzaam ook!
Share by: