Training en Cursus

Mediatraining

Jij bepaalt het beeld: is jouw organisatie geloofwaardig en betrouwbaar?

In onze standaard mediatraining van 2 dagdelen (met een tussentijd van zo’n 2 weken) leer je hoe je een krachtige boodschap formuleert en hoe je deze op een heldere wijze in de media verwoordt.
Beeldvorming is waar het om draait.

Na het volgen van deze training spreek je vanuit je hart, met passie en betrokkenheid en geef je het beeld van je bedrijf of situatie zoals je het zelf bedoeld hebt.

De training

In onze trainingen leer je onafhankelijker te zijn van de vragen en zelf de regie te nemen. Je boodschap wordt duidelijker en spreekt meer aan. Deze training wordt volledig afgestemd op jouw organisatie en jouw rol, met realistische praktijksituaties. 

In geval van crisiscommunicatie

Als bedrijf of instelling moet je meteen na het uitbreken van een crisis feitelijke informatie kunnen bieden aan de buitenwereld, desnoods alleen procesinformatie. Voed de media, informeer het publiek, anders trekken zij hun eigen conclusies, terecht of niet. Wij helpen dat te organiseren. We ondersteunen de topman of -vrouw om bij mediaoptredens tijdens een crisis beter in control te zijn. Zodat hij of zij daadkrachtig overkomt en tegelijk ook empathie toont met eventuele slachtoffers en hun verwanten.

Zelf filmen met iphone of pocketcamera

Tijdens deze training leer je hoe je op een professionele wijze kan filmen, vloggen en monteren met je smartphone. Je leert niet alleen hoe je mooie beelden maakt en goed geluid opneemt, maar ook hoe je in beelden een pakkend verhaal kunt vertellen.  
De workshop is speciaal ontwikkeld voor iedereen die meer wil halen uit de smartphone bij het maken van een vlog, beeldverslag of vastleggen van een interview. 

Zelf je boodschap filmen


Als we uitgaan van een korte film zal het publiek online zijn, bijvoorbeeld Youtube of Vimeo. Houd dan rekening met de speelduur, het is een hele uitdaging om een mobiele kijker met een smartphone in de bus of op het toilet meer dan één minuut te boeien. Vertel jouw verhaal snel en doelgericht. Zeker bij internet, waar alles aan elkaar gekoppeld is moet je ook nadenken over een “call to action”, wat wil je dat de kijker doet NA het bekijken van jouw kunstwerk?




Share by: